Coming soon... 

  • door Sara Desmidt
  • 10 aug, 2022

We hebben leuk nieuws! 

Hoe het allemaal begon... 

Het begon allemaal in 2017 in mijn bureau bij ons thuis, als zelfstandige in bijberoep. Al snel bleek duidelijk dat ik van mijn bijberoep mijn hoofdberoep ging maken. Eerst enkele maanden als zelfstandig freelancer in combinatie met het bijberoep, waarna ik dan eind 2018 de stap heb genomen om een pand te huren in de Kursaalstraat.

Sinds de start in de Kursaalstraat, een klein gezellig kantoortje op een leuke ligging, is de zaak zeer snel gaan groeien. Mijn man Bart, met meer dan 15-jaar ervaring op de teller, heeft toen besloten om mee in de zaak te stappen, als medevennoot en partner, de ideale combinatie!
In januari 2020 vergezelde Annick ons en als dossierbeheerder kan ze heel wat klanten mee helpen opvolgen!  

Een half jaar later werd ook nog de hulp van Vanessa ingeroepen! Toen werd al snel duidelijk dat het kantoor een beetje te klein aan het worden was en gingen we op zoek naar een nieuwe ruimte binnen onze gemeente Knokke-Heist.
Al snel hadden we een nieuw kantoor gevonden in de Westkapellestraat en konden we de verhuis plannen in december 2020.

De ruimte werd direct goed ingenomen, want ook hier werd er nog plaats gecreëerd voor twee collega’s. Céline vervoegde ons team eind 2020 en Amy sloot in 2022 aan.


Dankzij jouw vertrouwen 

Sinds onze start in 2017 zijn we dankzij jouw vertrouwen in ons kantoor alleen maar blijven groeien. 
We willen graag onze service op een hoog niveau houden, en is uitbreiding niet tegen te houden! 
En zo zijn we bij volgende plannen gekomen: er staat opnieuw een verhuis gepland! Dit maal naar ons eigen pand in de Natiënlaan! 

Niet alleen biedt het pand voldoende ruimte voor al onze medewerkers, maar er is ook een adembenemende vergaderruimte voorzien om alle besprekingen in alle rust te laten doorgaan. Eveneens bieden we een mooie parking aan voor onze klanten. 

In het voorjaar van 2024 vind je ons dus in ons nieuw kantoor, in de Natiënlaan 241, 8300 Knokke-Heist. 
We tonen je alvast een preview hoe het eruit zal zien! 


door Sarah Desmidt 6 februari 2025
Om kmo's te ondersteunen bij het verzamelen en delen van hun duurzaamheidsgegevens, lanceren Febelfin en Isabel een innovatief digitaal platform. Dit platform biedt een uniforme, veilige en eenvoudige manier om ESG-gegevens (Environmental, Social & Governance) te rapporteren.
door Sarah Desmidt 5 februari 2025
Veel ondernemers denken dat een lage prijs hun een concurrentievoordeel geeft. Maar wist je dat te goedkoop zijn net het tegenovergestelde effect kan hebben? Klanten associëren prijs vaak met kwaliteit. Een te lage prijs kan argwaan wekken: “Wat is er mis met dit product?” of “Waarom is deze dienst zo goedkoop?”
door Sarah Sara Desmidt 17 januari 2025
Een nieuwe locatie kiezen voor een bedrijfsmagazijn is een strategische beslissing die directe impact heeft op de efficiëntie en groei van je onderneming. Het juiste magazijn zorgt niet alleen voor een betere logistiek, maar helpt ook kosten te besparen en je klanten sneller te bedienen.
door Sarah Desmidt 15 januari 2025
De VSME-standaard, een nieuw vrijwillig raamwerk voor duurzaamheidsrapportering, wordt in 2025 officieel gelanceerd. Deze tool is speciaal ontworpen om kmo’s te ondersteunen bij het rapporteren van hun duurzaamheidsinspanningen.
door Sara Desmidt 20 september 2024

Uit een onderzoek van SD Worx blijkt dat ongeveer de helft van de Belgische kmo’s bedrijfswagens aanbiedt aan hun medewerkers. Deze voertuigen worden vooral ingezet als functiewagens, voornamelijk voor het bezoeken van klanten. Bedrijven met minder dan drie wagens vormen de meerderheid, maar grotere organisaties hebben er vaak meer. Vooral in Brussel en Wallonië worden bedrijfswagens vaker ingezet voor klantenbezoek.

De kosten voor het beschikbaar stellen van bedrijfswagens zijn de afgelopen drie jaar met gemiddeld 30% gestegen, vooral door hogere leasekosten van elektrische wagens. Ondanks deze inspanningen om het wagenpark milieuvriendelijker te maken, blijft het aandeel elektrische en hybride voertuigen stabiel. Momenteel bestaat 14% van de bedrijfswagens uit elektrische voertuigen en 28% uit hybride, terwijl de meerderheid nog steeds fossiele brandstoffen gebruikt. Kmo's verwachten echter niet dat dit aandeel op korte termijn veel zal toenemen.

door Sara Desmidt 12 september 2024
Vanaf 1 januari 2025 wijzigt de quasi-immuniteit van hulppersonen, zoals freelancers en onderaannemers. Wat moet je als ondernemer hierover weten?
door Sara Desmidt 6 september 2024
In een onderneming die nieuwe klanten aantrekt, extra omzet genereert en nieuwe medewerkers aanwerft, moet u als werkgever rekening houden met bijkomende verplichtingen. We zetten de belangrijkste actiepunten op een rijtje.
door Sara Desmidt 4 september 2024
De Europese Unie zet met de Richtlijn 2023/970 een belangrijke stap in de richting van gelijke verloning voor mannen en vrouwen. Verloningstransparantie en handhavingsmechanismen om de loonkloof te dichten staan centraal. Voor ondernemers betekent dit een aantal nieuwe verplichtingen en kansen binnen het kader van ESG (Environmental, Social, Governance).
door Sara Desmidt 4 september 2024
Hoe benut jouw accountant het volledige potentieel van zijn kantoor? Hoe rendabel is elke klant waaraan hij en zijn medewerkers diensten verlenen? Rentabiliteitsrapportages zijn hier een belangrijke tool.
door Sara Desmidt 4 september 2024
De CSRD-richtlijn verplicht bedrijven om vanaf 2024 te rapporteren over hun impact op mens en milieu. Jammer genoeg haalde de Belgische overheid de deadline niet om deze richtlijn om te zetten in nationale wetgeving.
Show More